اگر به هر دلیل در گذشته، عنوان شغلی بیمهشده، اشتباه ارسال شده باشد، فرمی از طریق همکاران ما در تامین اجتماعی، در اختیار بیمهشده قرار میگیرد و میتواند از طریق ضوابط اداری پیگیر حق و حقوق خود باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان توضیحاتی را در خصوص اصلاح عنوان شغلی کارگران ارائه کرد.
محمود شیخ شعاعی گفت: یکی از مشکلاتی که برای برخی از کارگران پیش میآمد، تغییر وضعیت شغلی ایشان توسط برخی از کارفرمایان بود؛ به طور مثال از کارکر ماهر به کارگر ساده و یا از کارگر دارای شغل سخت به نیروی خدماتی.
شیخشعاعی ادامه داد: اولا بیشتر به دلیل عدم اطلاع کارفرما از قوانین بوده و یک اشتباه سهوی و از آن مهمتر، این مساله از سال گذشته حل شده است.
وی اظهار کرد: از سال گذشته با ارسال ماهانه پیامک به بیمهشدگان مبنی بر اطلاعاتی نظیر میزان دستمزد، عنوان شغلی و تعداد روزهای کارکرد، اگر اشتباهی از سوی کارفرما رخ داده باشد، بیمهشده متوجه شده و میتواند نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
شیخشعاعی اضافه کرد: این مساله از آن لحاظ حائز اهمیت است که در گذشته، گاه بیمهشده(به دلیل اعتماد به کارفرما) پس از بازنشستگی و رجوع به تامین اجتماعی متوجه تغییر عنوان شغلی خود میشد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: اگر به هر دلیل در گذشته، عنوان شغلی بیمهشده، اشتباه ارسال شده باشد، فرمی از طریق همکاران ما در تامین اجتماعی، در اختیار بیمهشده قرار میگیرد و میتواند از طریق ضوابط اداری پیگیر حق و حقوق خود باشد.