اخبار

صفحه نخست اخبار
بخشنامه جدید و مهم سازمان تامین اجتماعی درباره اصلاح عنوان شغلی

بخشنامه جدید و مهم سازمان تامین اجتماعی درباره اصلاح عنوان شغلی

اگر تغییر عنوان شغلی، موجب تغییر در دستمزد شخص گردد واحدهای وصول حق بیمه در شعب مکلف هستند، با اعمال افزایش و تغییر دستمزد در کارگاه، مابه التفاوت مبلغ حق بیمه ناشی از اصلاح عنوان شغلی را از کارفرما وصول نمایند.

بخشنامه شماره ۱۷۷۷ سازمان تامین اجتماعی که درخصوص نحوه اصلاح عناوین شغلی صادر شده بود و با هدف تامین منابع مالی سازمان تامین اجتماعی، موجب تضییع حقوق کارکنان و کارفرمایان می‌شد، اصلاح گردید.

 در بخشنامه جدید این‌طور مقرر شده که بعد از این‌که موضوع اصلاح عنوان شغلی در “کمیته احتساب سابقه” بررسی گردید، اگر تغییر عنوان شغلی، موجب تغییر در دستمزد شخص گردد واحدهای وصول حق بیمه در شعب مکلف هستند، با اعمال افزایش و تغییر دستمزد در کارگاه، مابه التفاوت مبلغ حق بیمه ناشی از اصلاح عنوان شغلی را از کارفرما وصول نمایند.

در خصوص نحوه بررسی (که موجب برخوردهای سلیقه‌ای در برخی از شعب سازمان تامین اجتماعی شده بود) نیز مقرر شده است که بر اساس موارد زیر اقدام گردد:

۱. بررسی و رعایت تناسب نوع شغل با فعالیت کارگاه و همچنین مبلغ دستمزد پرداختی شغل مندرج در لیست (ضمن بروزرسانی مبلغ پرداختی با احتساب ضریب افزایش سنواتی) با مبلغ دستمزد شغل انتخابی در لیستهای جاری همان کارگاه.

۲. طرح طبقه بندی مشاغل معتبر و قانونی آن کارگاه

۳. رعایت دستمزد مقطوع در کارگاه‌های مشمول دستمزد مقطوع.

۴. استعلام دستمزد از مراجع صنفی مربوطه در خصوص کارگاههای فاقد دستمزد مقطوع و طرح طبقه بندی مشاغل. در مواردی که کارگاه فاقد دستمزد مقطوع و یا طرح طبقه بندی مشاغل است، در صورت ارائه اسناد مالی معتبر و متقن از سوی کارگر یا کارفرما مراتب در احراز و تعیین مبلغ مابه التفاوت مد نظر قرار گیرد.

تعداد نظرات: 0

نظرات خود را به اشتراک بگذارید